Heldere preisoep

Hoi! Leuk dat je weer interesse hebt in mijn avondeten. Vanavond een heel simpel recept, wat letterlijk niet meer dan 10 minuten duurt om klaar te maken. Lekker met een broodje, bijvoorbeeld een lekker broodje gezond of een broodje knakworst. Ook een lekker recept voor een snelle lunch!


Wat heb je nodig (voor 4 koppen soep):
1 prei
1 ui
1 teentje knoflook
1 bouillonblokje (ik gebruikte kippenbouillon)
1 liter water

Wat moet je doen:
Snijd de knoflook heel fijn (of pers deze uit). Snijd de ui en de prei in ringen. Bak de knoflook, ui en prei tot deze wat bruin wordt. Kook ondertussen het water en voeg dit toe aan de groenten. Voeg het bouillonblokje toe en roer door tot deze is opgelost. Laat de soep nog een paar minuten koken. Voeg eventueel naar smaak nog wat Italiaanse kruiden toe.
Dat is alles! Ik vond het prima, maar ik vond de soep wel wat zout. Ik voeg normaal niet heel veel zout toe aan mijn eten, dus het kan ook zijn dat het daar aan ligt. Ik at een broodje gezond bij deze soep, de combinatie hiermee was wel echt lekker!