Pasta pesto met pangasius

Hoi! Vandaag was een hectische dag en toen ik thuiskwam had ik niet heel veel zin meer om te koken. Toch wilde ik iets gezonds proberen te maken, maar het liefste wel iets dat snel klaar was en niet teveel moeite kost. Dit is gelukt! Ik had nog een prei liggen, deze wilde ik graag op maken. Eerst wilde ik hier iets met garnalen bij maken, maar ik vond de garnalen in de supermarkt er niet erg lekker uitzien. Daarom ging ik voor pangasiusfilet, want ik dacht dat dat ook een lekkere combinatie met pesto en prei zou moeten zijn.Uiteindelijk is het een prima maaltijd geworden.
Wat heb je nodig (voor 1 persoon):
1 kopje pasta
1 pangasiusfilet
1 prei
Ongeveer 6 cherrytomaten
Pesto

Wat moet je doen:
Kook de pasta zoals beschreven op de verpakking.
Snijd de pangasiusfilet in blokjes en bak deze gaar. Snijd de prei in ringen en verwarm deze enkele minuten samen met de pangasiusfilet. Snijd de cherrytomaten doormidden. Als je het lekker vind als deze nog warm zijn, dan kun je deze nog even meebakken. Eet je ze liever koud, dan kun je ze beter aan het einde even door de prei en pangasius roeren.
Giet de pasta af en roer hier een eetlepel pesto doorheen.

Zoals eerder gezegd, was het prima. Echter, ik vond het niet een hele bijzondere maaltijd. Aan de pangasius zit weinig smaak, dus deze proef je niet heel erg terug. De pesto wordt snel overheersend, dus ik raad je wel aan om niet al te veel pesto toe te voegen. Verder vond ik de combinatie prei met pangasius wel erg lekker, dus ik ga de komende tijd zeker nog een keer verder experimenteren met deze combi. Kort samengevat: een kleine voldoende voor mijn avondeten, ruime voldoende voor de combinatie. Enjoy!