Spinazietaart met spekjes

Hoi! Vandaag had ik zin in alles dat vet, slecht en ongezond is. Gelukkig heb ik de pizza kunnen weerstaan en werd het deze spinazietaart. Ook ontzettend lekker en gelukkig ietsje minder slecht.

Dit recept heb ik ergens op Social Media gevonden, maar ik weet niet meer waar ik het gevonden heb. Hoe dan ook, het is een heerlijk recept en zeker een aanrader!
Wat heb je nodig:
6 plakjes bladerdeeg
1 bakje spekreepjes
1 verpakking diepvries spinazie
1 bol mozzarella
3 eieren
Kruidenkaas (naar smaak)

Wat moet je doen:
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Beleg de ovenschaal met bladerdeeg. Zet de ovenschaal 10 minuten in de oven, zodat de bodem gaar kan worden. Wanneer het bladerdeeg er donker uit gaat zien, moet je het eruit halen. Het is niet de bedoeling dat al het bladerdeeg door en door gaar wordt.
Bak ondertussen de spekjes gaar en knapperig. Verwarm ondertussen ook de spinazie in een pan. Laat de spinazie vervolgens uitlekken in een vergiet. Schep de spinazie vervolgens terug in een pan en roer hier de eieren en de kruidenkaas doorheen. Probeer zo min mogelijk klonten te krijgen, dit proef je namelijk erg goed terug. Roer ten slotte ook de spekjes door het spinaziemengsel.
Snijd de mozzarella in plakjes en leg deze over het spinaziemengsel. Bak nog 15 minuten af in de oven.

Deze spinazietaart is echt ontzettend lekker, sinds ik dit recept heb ontdekt hebben we het al meerdere keren gegeten. Het is ontzettend makkelijk te maken, je hebt alleen wel wat afwas door alle verschillende pannen die je nodig hebt. Ik beloof je wel dat het de moeite meer dan waard is, echt top! Ideaal voor doordeweeks doordat het zo snel klaar is. Zeker een dikke voldoende!