Tip: de allerlekkerste dille-mosterdsaus

Hoi! In deze rubriek zet ik periodiek een ingrediënt of bereidingswijze in de spotlight. Ik deel hier mijn ontdekkingen, in de hoop dat het jou kan helpen om de dagelijkse maaltijden nét iets lekkerder te maken!

Vandaag heb ik echt een product tip voor jullie. Wellicht hebben sommigen van jullie er meer aan dan anderen, want niet overal is een IKEA dichtbij. Ik verraad het al, het is een van de producten van de Zweedse bistro..
Het is de dille-mosterdsaus van IKEA. Deze is echt fantastisch, vandaar dat ik deze saus hier ook even in het zonnetje wil zetten. Ik gebruik deze saus echt voor alles, van crackers tot wraps en soms eet ik deze zelfs bij een stukje zalm! Ook de combinatie met (gerookte) kip is echt geweldig. Iedere keer als ik bij IKEA ben geweest, neem ik een potje mee. In de supermarkt heb ik nog geen saus kunnen vinden met een gelijke of lekkerdere smaak, ondanks dat ik al vele sauzen heb geprobeerd.

Een heel makkelijk recept dat je hiermee kunt maken is een zalmwrap. Eerst smeer je deze saus op een wrap. Deze beleg je vervolgens met gerookte zalm en rucola. Eventueel kun je ook nog wat tomaatjes of komkommer of iets dergelijks toevoegen. Heel leuk om in kleine stukjes te snijden en te serveren op bijvoorbeeld een verjaardag.