Zondag bakdag: frikandelbroodjes

Hoi! Mijn vriend is gek op frikandelbroodjes. Ik wilde hem vandaag verrassen, dus ik wilde proberen of ik zelf frikandelbroodjes voor hem kon maken. Dat bleek eigenlijk helemaal niet zo moeilijk en is daarom ook zeker goed gelukt! Het recept vind je hieronder.


Wat heb je nodig (voor 4 frikandelbroodjes):
4 plakjes bladerdeeg
2 diepvries frikandellen
1 ei
Curry

Wat moet je doen:
Laat de frikandellen eerst goed ontdooien. Dit duurde langer dan ik had verwacht, dus neem hier voldoende de tijd voor.

Verwarm de oven voor op 150 graden.
Snijd het plakje bladerdeeg door de helft. Spuit op de ene helft een beetje curry en leg hier de frikandel op. Dek de frikandel af met de andere helft van het plakje bladerdeeg. Druk met een vork het bladerdeeg goed in elkaar, zodat dit niet open gaat tijdens het bakken. Snijd vervolgens nog een gaten in het bovenste plakje bladerdeeg. Bestrijk je frikandelbroodje ten slotte met ei.
De frikandelbroodjes moeten ongeveer 20-25 minuten afbakken in de oven, daarna zijn ze klaar.

Ik vond ze super lekker! Ze smaakten wel anders dan de frikandelbroodjes uit de winkel, onze meningen waren verdeeld over welke lekkerder waren (ik vond ze lekkerder, mijn vriend vond ze beide lekker). Ik vond in ieder geval dat de zelfgemaakte frikandelbroodjes meer naar bladerdeeg smaakte, daardoor wel iets vetter. Zeker voor herhaling vatbaar!