Zondag bakdag: makkelijke appelgebakjes

Hoi! Een tijdje geleden zag ik op de Instagram van Allerhande een heel simpel recept voorbij komen voor perentaartjes. Nou had ik helaas geen peren in huis, maar wel appels!
Ik wilde het graag proberen, maar volgens mij werkt het met appels net zo goed als met peren. Het was in ieder geval een zeer geslaagde poging.
Wat heb je nodig (voor twee gebakjes):
1 plakje bladerdeeg
1/2 appel
1 ei
Suiker
Kaneel

Wat moet je doen:
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Snijd het bladerdeeg doormidden. Was de appel, verwijder het klokhuis en snijd deze in dunne plakjes. Ik heb de schil eraan gelaten, omdat ik bang was dat de appel anders teveel vocht zou verliezen. Ik denk dat je de appel ook wel helemaal kunt schillen, want deze was nog steeds lekker. Klop het ei en bestrijk de appel en het bladerdeeg met ei.
Meng wat suiker (ongeveer 2 eetlepels) met wat kaneel (naar smaak) en roer dit door elkaar. Verdeel ongeveer 1 eetlepel van dit mengsel over ieder gebakje.
Zet de gebakjes in de oven (wel wat bakpapier op de bakplaat leggen, anders gaat het kleven) en bak in ongeveer 20 minuten gaar.

Ik vond ze erg geslaagd. Het is super makkelijk om te maken, dus ideaal als er binnenkort visite komt en je wilt even snel iets lekkers maken. Ik ga ze zeker nog een keer maken, wellicht ook lekker met andere soorten fruit!